Minęło już pół roku, odkąd powstały nowe metropolitalne standardy rowerowe. Przedstawiciele Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii intensywnie namawiają miasta i gminy GZM do wydania zarządzeń odnośnie stosowania nowych standardów. Sprawdziliśmy, jaki jest tego skutek.
Przez zarządzenie lub uchwałę
- Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (uchwała zarządu nr 22/2019 z 22 stycznia 2019),
- Województwo śląskie (uchwała zarządu nr 1220/45/VI/2019 z 5 czerwca 2019),
- Będzin (zarządzenie burmistrza nr 0050.87.2019 z 19 marca 2019),
- Dąbrowa Górnicza (zarządzenie prezydenta nr 218.2019 z 14 marca 2019),
- Czeladź (zarządzenie burmistrza nr 125/2019 z 9 maja 2019),
- Mikołów (zarządzenie burmistrza nr 115/74/19 z 20 marca 2019),
- Siemianowice Śląskie (zarządzenie prezydenta nr 429/2019 z 24 maja 2019),
- Sosnowiec (zarządzenie prezydenta nr 232 z 16 kwietnia 2019),
- Tarnowskie Góry (zarządzenie burmistrza nr 252/2019 z 11 kwietnia 2019),
- Tychy (zarządzenie prezydenta nr 0050/198/19 z 26 czerwca 2019),
- Zabrze (zarządzenie prezydenta nr 385/GIM/2019 z 3 czerwca 2019).
Jako luźne zalecenie
- Bytom (zgodnie z zarządzeniem prezydenta nr 177/19 z 17 kwietnia 2019 jednym z zadań oficera rowerowego jest „opiniowanie inwestycji drogowych związanych z ruchem rowerowym w mieście pod kątem zgodności ze standardami”),
- Gliwice (zgodnie z pismem PU.7021.5.17.2019 Gliwice zamierzają stosować standardy, ale nie zamierzają wydawać w tej sprawie zarządzenia),
- Ruda Śląska (zgodnie z odpowiedzią na interpelację nr PR.0003.88.2019 miasto Ruda Śląska dołoży wszelkich starań, aby stosować standardy z uwzględnieniem modyfikacji wynikających z uwarunkowań terenowo-prawnych, pomimo braku podjęcia w tej sprawie zarządzenia),
- Katowice (zgodnie z protokołem nr 7/19 z posiedzenia Komisji Transportu podjęta zostało decyzja, aby przyjąć standardy jako zalecenie).